Ota yhteyttä
Toivelistaasi

Toiveidesi lista on tyhjä!

Ostoskorisi

Ostoskorisi on tyhjä!

Vertailulistasi

Vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin

Ole hyvä ja löydä alla vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin.

Jos sinulla on kysymys, johon et löydä vastausta, voit ottaa yhteyttä ystävälliseen asiakaspalveluumme, joka vastaa kaikkiin kysymyksiisi.

Kellot

Ovatko kellot alkuperäisiä?

Tämä on yksi yleisimmistä kysymyksistä, joita saamme, ja ymmärrämme miksi. Kyllä, kaikki kellomme ovat 100% alkuperäisiä!

Viime vuosina suunnittelijakellot ovat tulleet erittäin suosituiksi ja olemme erittäin ylpeitä siitä, että kaikki kellomme ovat aitoja ja alkuperäisiä. Kaikki tulevat valmistajalta kahden vuoden takuulla.

Saat laatikossa takuuvihkon / käyttöoppaan ja kello toimitetaan alkuperäispakkauksessaan. Monet asiakkaat pyytävät sarjanumeroita, mutta valitettavasti muutamat myymämme brändit eivät käytä tätä järjestelmää; esimerkiksi Michael Kors ja Marc Jacobs eivät käytä sarjanumeroita missään tuotteissaan. Se, että kellollasi on takuu, on yleensä merkki siitä, että kello on aito. Lisätietoja takuusta löydät täältä

Kellon koon muuttaminen

Kaikki kellot linkkien kanssa sisältävät tietyn määrän, joista osa on irrotettavissa.

Voit helposti tunnistaa irrotettavissa olevat nuolista hihnan sisäpuolella. Valitettavasti hihnan pienentäminen on mahdollista vain. Lisälukkoja ei voi tilata niiden lisäksi, jotka ovat jo kiinnitettyinä.

Hihnan säätäminen tulisi suorittaa ainapätevän kellonkorjaajan toimesta. Etsi kellokorjaaja, joka myy samaa merkkiä, koska se saattaa vaatia tiettyjä tietoja ja/tai työkaluja.

Muista, että kellonhihnat, jotka on valmistettu keramiikasta, ovat erittäin herkkiä iskuille ja voivat helposti rikkoutua, jos niitä säätää pätevyyttä vailla oleva henkilö, joten käytä aina ammattilaista.

On myös hyvä ideatallentaa irrotetut linkit. Muista, että oikeutesi palauttaa tuote vanhenee, kun kelloasi on säädetty.

Emme korvaa säätökustannuksia, mutta annamme sinulle 10 euron hyvityksen seuraavaa ostostasi varten. Lähetä kuittisi kuva sähköpostitse tukipalveluumme.

Alkaen tammikuusta 2024 tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden lyhentää rannerenkaitaan suoraan tilausprosessin aikana pienellä maksulla, vain 5 euroa. Tätä palvelua tarjotaan valituille malleille!

Kellon paristo on tyhjentynyt, mitä teen?

Kellon yleisin syy hidastumiseen tai pysähtymiseen on, että paristo on tyhjentynyt tai se tyhjenee pian.

Takuu ei kata kertakäyttötuotteita, kuten paristoja, mutta tarjoamme 10 EUR alennuksen seuraavasta ostoksesta, jos paristo tyhjenee ensimmäisen vuoden aikana paketin vastaanottamisesta.

Viittaa samaa merkkiä myyvään kelloseppään/korjaajaan, sillä se vaatii joskus erityistyökaluja kellon takakannen avaamiseen pariston vaihdon yhteydessä. Ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme ilmoittaaksesi, että aiot vaihtaa pariston, ja sitten lähetä kuitti kuvana sähköpostitse saadaksesi 10 EUR hyvityksesi.

Yksi syy siihen, miksi paristo voi loppua vastikään ostetusta kellosta, on se, että paristo on jo asennettu valmistuksen aikana ja se tikittää, kunnes se lopulta saavuttaa kuluttajan. Välillä kello voi olla varastossa jonkin aikaa, ja joskus se voi johtua yksinkertaisesti siitä, että paristo on juuri mennyt huonoksi.

Tietysti tarkistamme, että jokainen kello on hyvässä toimintakunnossa ennen kuin se lähetetään, mutta joskus paristo saattaa olla jo hidastunut.

>

Keraamiset kellot

Keraaminen on erittäin naarmuuntumaton materiaali ja se säilyttää värinsä ja sileän pinnan paljon paremmin kuin metallikellot.

Materiaali antaa myös kellolle ainutlaatuisemman ilmeen. On kuitenkin tärkeää olla varovainen keraamisen kellon kanssa, koska se ei kestä kovia iskuja ja kolhuja kuten metalli- tai muovikello.

Keraaminen on materiaali, joka on kovetettu uunissa, aivan kuten posliinilautanen, ja sitä tulisi siksi käsitellä samalla huolella.

Valmistajalta ei ole takuutakeraamisille rannekkeille ja korjaukset voivat olla kalliita, joten varmista, että käsittelet keraamista kelloasi huolellisesti.

Hoito-ohjeet kelloille

Haluamme sinun kokevan mahdollisimman suurta tyydytystä, kauneutta, toimivuutta ja pitkäikäisyyttä kellostasi! Sekä edulliset että kalliimmat merkit sisältävät hienomekaanisia osia, ja siksi on tärkeää, että pidät mielessäsi seuraavat asiat:

  • Vältä altistamasta kelloasi äärimmäisille olosuhteille, kuten suoralle auringonvalolle, äärimmäiselle kuumuudelle tai äärimmäiselle kylmyydelle. Voimakas lämpö tai kylmyys voi aiheuttaa kellon toimintahäiriön ja lyhentää akun käyttöikää.
  • Vältä altistamasta kelloja kosteudelle, elleivät ne ole merkitty 10 tai 20 ATM. Älä käytä painikkeita tai kruunua, kun kello on kostea. Jos kelloon pääsee vettä tai kondenssivettä, se on tarkastutettava välittömästi valtuutetulla kellosepällä. Vaikka kondenssi näyttäisi häviävän, kellon osat voivat olla jo vaurioituneet tästä.

  • Kondensaatio kellon sisällä: äkilliset lämpötilan muutokset voivat aiheuttaa negatiivisen paineen kellon sisällä, mikä voi johtaa kondensaatioon. Jos näin tapahtuu, voit nähdä nestettä lasin sisällä. Jos nestettä ei enää näy, se ei tarkoita, että kosteus olisi hävinnyt. Kello on lähetettävä kellosepälle mahdollisimman pian, joka voi avata kellon ja poistaa kosteuden. Kosteus voi tunkeutua itse liikkeeseen, ja kello voi rikkoutua. Eivät edes kellot, jotka on merkitty 10 tai 20 ATM, ole suojattuja lämpötilan muutoksilta. Kondensaatio voi esiintyä esimerkiksi siirtyessäsi miinuksellisista ulkolämpötiloista korkeisiin sisälämpötiloihin tai jos säilytät kelloa kylpyhuoneessa suihkun aikana. Kondensaatio ei välttämättä ole valmistusvirhe, eikä kelloa siksi voi aina palauttaa. Tämä on jokaisen valmistajan päätettävissä.

  • Vältä iskuja ja iskuja kelloon. Kellosi on suunniteltu kestämään normaalia käyttöä. Et saa nukkua kellon kanssa.

  • Vältä altistamasta kelloasi hajuvedelle, saippualle tai muille kemikaaleille, jotka voivat aiheuttaa vahinkoa. Vaurioihin voi kuulua värin muuttuminen, muutokset tai muut vahingot kotelossa, hihnassa/nauhassa tai muissa osissa. Vältä rannekorujen käyttöä samalla käsivarrella kuin kello, koska se voi aiheuttaa naarmuja ja tarpeetonta kulumista ja repeytymistä lasista.

  • Vältä magneettikenttiä tai staattista sähköä, jotka voivat vahingoittaa kellon mekanismia. Normaalisti kello ei ole alttiina yleisille kodinkoneille, kuten televisiolle, stereolle jne.

  • Pidä kello puhtaana. Puhdista se kostealla, pehmeällä liinalla (vain jos se kestää vettä). Huuhtele kello suolavedessä tai kloorivedessä liottamisen jälkeen. Hihnan tulisi olla puhdistettava säännöllisesti, jotta sen ulkonäkö säilyy ja kulumista vähennetään. Muista, että päällystetyt rannekkeet ovat herkempiä kuin ruostumattomasta teräksestä valmistetut rannekkeet. (Katso yllä.) Puhdista pehmeällä harjalla ja miedolla saippuavedellä. Kaiken puhdistuksen jälkeen pyyhi kello kuivaksi kuivalla pehmeällä liinalla.

  • Nahkaranneke on luonnontuote, joka on erittäin herkkä kosteudelle, hikoilulle, kemikaaleille ja kulumiselle. Rannekkeella on vain rajallinen käyttöikä, ja se on vaihdettava 6-12 kuukauden välein riippuen siitä, kuinka usein käytät ranneketta. Vaihdettaessa nastat on myös tarkistettava tai vaihdettava.

  • Ruostumattomasta teräksestä valmistetun rannekkeen ei pitäisi hapettua, eikä sitä yleensä tarvitse kiillottaa. Sen voi puhdistaa vähällä saippualla ja vedellä. Muista, että kello ei ehkä aina kestä liikaa kosketusta veden kanssa. Lue kellon kyky kestää vettä ennen puhdistamista.

  • Päällystetyn rannekkeen ja kellon on oltava erittäin varovainen. Päällystetty ranneke on herkempi kuin ruostumattomasta teräksestä valmistettu ranneke. Puhdistaminen ja käsittely varovasti ovat välttämättömiä kaikille kelloille ja rannerenkuille. Päällystetty ranneke on puhdistettava erittäin varovasti. Voimakas hankaaminen kuluttaa päällystetyn pinnan selvästi ja lisää kellon käyttöiän riskiä.
  • Väärä käsittely ja hoito ovat yleensä syynä siihen, miksi metalli muuttuu väriltään.

  • Pieni osa väestöstä kohtaa suuren ongelman, että iho voi erittää aineita, jotka voivat saada metallit värjäytymään. Pahimmassa tapauksessa korut voivat värjäytyä ja muuttua epämiellyttäviksi tunneiksi! Valitettavasti tälle ei voi tehdä mitään. Onneksi useimmat ihmiset eivät kohtaa tätä ongelmaa.

  • Kellon ajan ja päivämäärän vaihtaminen olisi mieluiten tehtävä klo 22.00 - 02.00 välillä (tämä koskee kelloja, joissa on 24 tunnin kello). Tämä voi vahingoittaa kellon sisäistä mekanismia.

Kellot kivillä

Monet suunnittelut ovat koristeltu rhinestones-kivillä. Joillakin brändeillä on jopa aidot timantit. Mikäli näin on, kellossa on mukana todistus.

Jokainen kivi kiinnitetään käsin, ja joskus kivi voi pudota pois. Tämä voi johtua useista tekijöistä, kuten liiman kuivumisesta tai siitä, että kivet ovat joutuneet kosketuksiin veden kanssa. Kivet ja ruuvit eivät valitettavasti kuulu takuun piiriin, mutta kellojen korjaaminen kellokorjaajalla ei ole kallista. Dialando uskoo tietysti, että kivien tulisi kestää yli 3 kuukautta, ja siksi tarjoamme asiakkaillemme 10 EUR:n hyvityksen enintään 3 kivestä, jotka irtoavat 3 kuukauden kuluessa, jos lähetät meille korjauksen kuitin. Lähetä sähköpostia tukipalveluumme saadaksesi lisätietoja.

Jos kelloosi saapuu vaurioituneena tai siinä on jo puuttuva kivi, ota meihin yhteyttä välittömästi.

Sekuntiviisari ei tikitä, mutta kello on silti käynnissä?

Jos kello toimii, mutta sekuntiosoitin on paikallaan, kellolla voi olla kronografi, ja silloin sekuntiosoitin toimii ajastinkellona.

Ajastin käynnistyy, kun painat nappia klo 2.

Lopetat kronografin painamalla samaa nappia ja nollaat kronografin painamalla nappia klo 4.

Kronograafin ei pitäisi yleensä olla jatkuvasti päällä, koska akku tyhjenee nopeammin.

Useimmilla kelloilla on sekuntiosoitin tavallista aikaa varten yhdessä pienemmistä soittimista, sitä ei voi sammuttaa ilman kruunun vetämistä.

Vesiturvallisuus

Ennen kuin alat käyttää kelloasi, on tärkeää, että katsot kellon takaosaa nähdäksesi, kuinka vesitiivis se on, ja lue alla olevat tiedot.

Termiä "vesitiivis" ei enää käytetä, koska se voi olla harhaanjohtava. Kellot voivat kestää vettä vaihtelevissa määrissä. Vesitiiviys tarkoittaa sitä, kuinka märäksi kello voi tulla tai kuinka se kestää tiettyjen vesimäärien aiheuttaman paineen. Käytetyt yksiköt ovat ATM, Bar, M (metrit) tai FT (jalat) viitaten painetesteihin. Nämä luvut selittävät sen paineen määrän, jonka kellon on suunniteltu kestämään, eivätkä tarkoita syvyyttä, vaikka tämä on yleinen harhaluulo. Siksi on mahdotonta sukeltaa 30 metriä pinnan alle kellolla, joka on merkitty 3 ATM: lla (30 m). Tällainen kello kestää vain vesiroiskeita. On tärkeää muistaa, että vesitiiviys mitataan staattisessa tai liikkumattomassa tilassa kylmissä olosuhteissa. Se ei ota huomioon, että paine kasvaa liikkuessa. Kun uidaan, esimerkiksi, kelloon kohdistuu painetta yksinkertaisesti liikkumalla vedessä.

Vesivahinko kelloosi kuuluu vain takuun piiriin, jos kellosi on 10 ATM tai enemmän. Muista tarkistaa, ettei kumin tiiviste ole aika ajoin kuivunut. Kumitiivisteen kuivuminen tapahtuu luonnollisesti tietyn ajan kuluttua, altistuminen kloorille, suolavedelle tai saippualle voi myös kuivattaa tiivisteen ja sitten kello voi päästää vettä. Sinun tulisi siksi vaihtaa tiiviste vuosittain, kustannus, jonka kuluttaja ottaa vastuulleen.

HUOM! Älä käytä kelloasi kuumassa suihkussa, saunassa tai kuumassa kylvyssä ammeessa, koska se voi vaikuttaa tiivisteeseen, ja useimmat kellot eivät sovellu höyrylle ja kuumuudelle. Kondensaatio voi esiintyä jopa kellon ollessa 10 ATM tai enemmän! Äkilliset lämpötilan muutokset voivat aiheuttaa negatiivista painetta kellon sisällä, mikä sitten aiheuttaa kondensaatiota. Jos tämä tapahtuu, voit nähdä nestettä lasin sisällä. Jos nestettä ei enää näy, se ei tarkoita, että kosteus olisi kadonnut. Kello on palautettava kellokorjaajalle niin pian kuin mahdollista, joka voi poistaa kosteuden.

Kosteus voi tunkeutua itse liikkeeseen ja kello voi sitten rikkoutua. Eivät edes kellot, jotka on merkitty arvoilla 10 tai 20 ATM, ole suojattuja lämpötilan muutoksilta. Esimerkiksi kondensaatio voi esiintyä, jos siirryt ulkona miinusasteista korkeaan sisälämpötilaan tai jos pidät kelloa kylpyhuoneessa suihkua käytettäessä. Kun tämä tapahtuu, se ei välttämättä ole valmistusvirhe, eikä sitä siksi välttämättä kateta takuulla. Tämä on jokaisen yksittäisen valmistajan päätettävissä.

Luettelossa oleva laite voi näyttää erilaiselta eri maailmanosissa tai eri malleissa ja sivuilla internetissä. Esimerkki voisi olla, että 30 metriä = 3ATM = 3BAR = 100ft tarkoittavat kaikki samaa kuin 1000 mm = 100 cm = 10 dm = 1 m, on itse asiassa sama ulottuvuus.

Kello on merkitty takana olevalla vesiturvallisuudella, jota se voi käsitellä.

Mikä on kronograafi, ja miten voin kalibroida sen?

Kronografi on yksinkertaisesti ajanottokello.

Näet, että kellolla on kronograafi tarkistamalla, onko siinä kaksi lisänappia kruunun vieressä (osa, jonka vedät ulos kellon vaihtamiseksi) ja että pääkiekossa on useita pieniä kellotauluja pienillä viisareilla. Nappi kello 2 (ylhäällä) on käynnistys- ja pysäytysnappi, jota kutsutaan myös A-napiksi. Paina nappia kerran, sitten näet, että yksi pienistä viisareista alkaa liikkua. Paina samaa nappia uudelleen pysäyttääksesi sen. Käytön jälkeen kronograafin tulisi palautua, tämä tapahtuu helposti painamalla nappia kello 4 (alhaalla), jota kutsutaan myös B-napiksi. Sitten näet, miten viisarit hyppäävät tai pyörivät nopeasti takaisin nollapisteeseen.

Huomaa, että suuri sekuntiviisari ei aina ole se, joka näyttää ajan! Joissakin malleissa siellä on kronograafi. Jos näin on, suuren sekuntiviisarin tulisi pysyä paikallaan. Yleensä voit nähdä, että pieni viisari jossakin pienistä tauluista tikittää aina. Silloin se on todellinen sekuntiviisari. Muista, että akku tyhjenee nopeammin, kun kronograafi on käynnissä.

Toisinaan kronograafi voi nollata kulmassa, mutta kellollasi ei ole mitään vikaa, se tarvitsee vain kalibroinnin. Kronograafin kalibroiminen on yleensä erittäin helppoa, mutta jos koet sen liian vaikeaksi, voit ottaa yhteyttä tukeemme tai mennä paikallisen kellokorjaajasi luokse.

Kronograafin kalibroimiseksi sinun on ensin varmistettava, että kronograafi on nollattu painamalla B-nappia. Vedä sitten kruunu uloimmalle asennolle. Sitten voit käyttää A- ja B-nappeja klikkaamaan kronograafin viisareita niin, että ne osoittavat kaikki 0 tai 12 kellon suunnittelusta riippuen.

Eri brändeillä ja malleilla on erilaisia lähestymistapoja kalibrointiin, mutta useimmiten A-nappi siirtää osoitinta eteenpäin ja B-nappi liikuttaa sitä taaksepäin. Joillakin kellomerkeillä se toimii hieman eri tavalla. Esimerkiksi paina A-nappia ensimmäisen viisarin asettamiseksi, kun asetat sen oikein, paina B-nappia vaihtaaksesi, minkä viisarin muutat A-napilla. Kun olet valmis kalibroimaan, työnnä kruunu uudelleen kokonaan sisään, ja nyt kronograafi on uudessa nollapisteessään.

Voit mennä kellokauppaan, joka myy samaa brändiä, ja kysyä kellokorjaajalta, jos olet epävarma, mitä tehdä juuri sinun mallillasi.

Kellon hihnat

Rannekorut eivät kuulu kellovalmistajan takuun piiriin, katso takuulehtinen, joka on kelloa toimitettaessa mukana olevassa laatikossa.

Värimuutokset, kulumiset, lukitusmekanismin viat, nastat ja lenkit eivät kuulu takuusi piiriin.

Tietenkin olemme iloisia auttaessamme sinua, jos kello saapuu vaurioituneena toimituksen yhteydessä, mutta sinun on otettava meihin yhteyttä heti, jos näin on. Huomaa, että kellon on oltava käyttämätön ja suojamuovin on pysyttävä kellon päällä, jotta voimme auttaa sinua rikkinäisen rannekorun kanssa.

Emme voi ottaa vastuuta kelloista, jotka palautetaan "käyttämättöminä", mutta ovat itse asiassa käytettyjä.

Tilaus & Maksu

Olen tilannut, mutta en ole saanut vahvistusta

Kiitos tilauksestasi!

Jos et ole saanut vahvistusta sähköpostitse tai tekstiviestillä (SMS), ole hyvä ota meihin yhteyttä osoitteessa Dialandon tuki. Olemme iloisia auttaaksemme sinua tässä ja kaikissa muissa asioissa, jotka saattavat huolestuttaa sinua!.

Yksi yleinen syy sille, ettei vahvistusta ole saatu, on se, että annoit ehkä meille väärän sähköpostiosoitteen alun perin tilausta tehdessäsi. Muussa tapauksessa varmista, että tarkistat roskapostikansiosi, jos se jotenkin päättyi sinne!


Kuinka käytän alennuskoodiani?

Jos olet saanut alennuskoodin, voit lisätä sen kassalla. Huomaa, ettei ole mahdollista yhdistää kahta tai useampaa alennuskoodia.

Käyttääksesi koodia klikkaa yksinkertaisesti "Lisää kuponki" ostoskorissasi, kirjoita koodi ja klikkaa "lisää kuponki". Ostoskori ilmestyy automaattisesti, kun lisäät tuotteen ostoskoriin.

Sitten voit jatkaa kassalle tavalliseen tapaan.

Klarna - 30 päivää korotonta maksuaikaa

Dialando käyttää Klarna-kassaa yksityisasiakkaille.

Tämä mahdollistaa asiakkaillemme maksamisen laskulla, osamaksulla, luottokortilla ja suoralla maksulla. Laskumme lähetetään sähköpostitse yhdessä tilauksen lähettämisen kanssa. Laskulla on eräpäivä 14 päivää.

Klarna Checkout edellyttää tiettyjä henkilökohtaisia tietoja sinusta tunnistamiseksi. Tiedot, jotka sinun on syötettävä tunnistuksen saavuttamiseksi, voivat vaihdella eri ostosten ja asiakkaiden välillä.

Luottotarkistusta ei vaadita Klarna Checkoutissa, ellet ole valinnut maksutapaa, joka sitä edellyttää. Se ei vaikuta luottokelpoisuuteesi eikä sitä voi nähdä muut, jotka pyytävät luottotietojasi, kuten pankit yms.

Kun olet tunnistettu asianmukaisesti, Klarna Checkout näyttää sinulle, mitkä rahoitusvaihtoehdot ovat käytettävissäsi.

Laskut on esivalittu maksuvaihtoehdoksi, mutta voit tietysti vapaasti valita toisen vaihtoehdon, kuten suora maksu pankin kautta tai korttimaksu. Vaihtoehdot, jotka sinulle tarjotaan, voivat vaihdella ajoittain.

Lisätietoja maksustasi saat ottamalla suoraan yhteyttä Klarnaan osoitteessa klarna.com/fi.

Toimitus ja toimitus

Varastotuotteet / Tilaa tuotteet

Varastossa olevat tuotteet:

Jos olet tilannut yhden tai useamman tuotteen, jotka ovat jo varastossa, ne voidaan lähettää sinulle samana tai seuraavana työpäivänä riippuen siitä, mihin päivään mennessä olet tehnyt tilauksen.

Tilatut tuotteet:

Jos olet ostanut tuotteen, joka on loppu varastosta, sen vastaanottamiseen varastossamme menee yleensä 2-3 työpäivää. Huomautus: Joskus voi kestää kauemmin, mutta usein tuotteet toimitetaan sinulle 7 työpäivän kuluessa.

Varastossa olevat ja tilatut tuotteet:

Jos olet ostanut useamman kuin yhden tuotteen, joista yksi on varastossa, kun taas toiset eivät ole varastossa, tilauksesi lähetetään sinulle, kun loppu varastosta oleva tuote saapuu varastoomme ja tilaus on valmis.

Toimitus, seuranta ja toimitus

Ostoksesi toimitus on aina ilmainen, kun teet meiltä tilauksen vähintään 75 EUR arvosta,

Yleensä paketit lähetetään varastoltamme Saksasta tai RuotsistaUPS- tai DPD-palveluiden avulla.

Tilauksesi kokonaiskuljetusaika riippuu siitä, onko tilauksesi jo varastossamme vai täytyykö meidän tilata se erikseen liittyen tilaukseesi. Yleensä kestää 2-3 arkipäivää, kunnes paketti saapuu lähimpään noutopisteeseesi siitä hetkestä, kun olemme lähettäneet sen, mutta emme voi olla vastuussa mahdollisista viivästyksistä, jotka tapahtuvat UPS/DPD-organisaatiossa.

Kun tuote lähetetään varastostamme, saat vahvistusviestin (SMS) puhelimeesi yhdessä seurantanumeron kanssa, jotta voit seurata pakettiasi. UPS/DPD ilmoittaa sitten sinulle, kun paketti on saapunut noutopisteeseen tai se toimitetaan ovellesi.


Noutamattomat paketit

Paketteja, jotka eivät ole haettu, varten pidätämme oikeuden veloittaa palautuskulut ja käsittelymaksun 20 EUR.

Tilaus peruuntuu automaattisesti, jos paketti palautetaan meille noutamattomana. 20 EUR vähennetään laskulta ennen sen hyvittämistä.

Jos haluat, että pakettisi lähetetään sinulle uudelleen, sinun tulee otaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja pyytää linkkiä, mistä ja miten voit maksaa lisätoimituskulut. Tämä on kuitenkin tehtävä ENNEN kuin paketti on palautettu. Muuten tilaus on tehtävä uudelleen kokonaan.

Viiveet

Teemme parhaamme, jotta toimitus tapahtuisi mahdollisimman pian, mutta joskus valitettavasti voi ilmetä viivästyksiä. Emme siten takaa toimitusta mihinkään tiettyyn päivään mennessä.

Jos tuotetta ei voida toimittaa määritettyjen aikarajojen puitteissa, otamme teihin yhteyttä ja ilmoitamme viivästyksestä. Kun viivästynyt tuotteenne on saapunut meille, se priorisoidaan pakkaamisessa ja lähetetään teille mahdollisimman pian.

Jos tilaus viivästyy, laskuunne ei vaikuteta, koska laskumme lähetetään sähköpostitse samana päivänä kuin tilauksenne lähetetään varastoltamme.

Kotiutukset ja palautukset

Mikä on peruuttamisoikeus?

Olemme kiitollisia jokaisesta meille tehdystä tilauksesta, mutta ymmärrämme, että joskus haluat peruuttaa ostoksesi monista syistä.

Tässä tapauksessa sovellamme etämyynnin lakia (tunnetaan myös nimellä peruuttamisoikeus), mikä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että sinulla on oikeus täyteen peruuttamiseen 14 päivän kuluessa, ainoa vaatimus on, että otat yhteyttä asiakastukeemme näiden 14 päivän aikana.

Peruuttamisoikeus ei koske seuraavia:

  • Kelloja, jotka on käytetty millä tahansa tavalla niin, että niissä on jälkiä tai vaurioita. Emme voi hyväksyä tätä emmekä ottaa siitä vastuuta.
  • Kelloja, joiden rannekkeen lenkkejä on säädetty.
  • Kelloja, jotka olet korjannut tai muuttanut millä tahansa tavalla.
  • Intiimituotteita, joilla ei ole erityistä tiivistystä, kuten korvakorut.

(Tämä ei koske tuotteita, jotka ovat vaurioituneet toimituksen yhteydessä.)

Olen pahoillani ostoksestani, mitä voin tehdä nyt?

Lähetä sähköpostia asiakaspalveluumme ja kerro meille, että haluaisit peruuttaa tilauksesi ja palauttaa tuotteesi. Ilmoita aina tilausnumerosi.

Kun olet lähettänyt meille pyyntösi tuotteen palauttamisesta sähköpostitse, toimitamme sinulle kaikki tarvittavat tiedot, jotka tarvitaan tuotteen palauttamiseksi meille.

Lähetämme sinulle dokumentin tulostettavaksi, jotta voit käsitellä palautustasi,

  1. Palautusohje, jossa selitetään, miksi tilauksesi palautetaan, ja kaikki tilauksen yksityiskohdat 

On tärkeää , että asetat Palautusohjeen palautuksesi mukaan, jotta varastomme saa oikeat tiedot.

Muista lähettää takaisin kaikki asiakirjat, kuten alkuperäinen takuutodistus, laatikko, jne. tuotteen kanssa.

Tuotteita, jotka palautetaan ilman minkäänlaista yhteydenottoa ja hyväksyntää asiakaspalvelultamme, emme voi ottaa vastuuta.

Älä anna pakettisi palautua automaattisesti. Jos pakettia ei noudeta ajoissa, se palautetaan meille ja siitä veloitetaan lisämaksu 20 EUR . Jos haluat, että pakettisi lähetetään sinulle uudelleen, sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi linkin, mistä ja miten voit maksaa lisätoimitusmaksun. Tämä on kuitenkin tehtävä ENNEN kuin paketti on palautettu. Muuten tilaus on tilattava uudelleen kokonaan.


Kuinka peruutan tilaukseni?

Jos olet tehnyt tilauksen, jonka haluat peruuttaa ennen sen vastaanottamista, eikä sinulle ole vielä tullut ilmoitusta, että se on lähetetty, sinun tulee lähettää sähköpostia asiakaspalveluumme täällä niin pian kuin mahdollista.

Asiakaspalvelumme voi pysäyttää lähetysprosessin ja peruuttaa ostoksesi.

Mitään maksuja ei lisätä.

Mitä voin tehdä, jos olen saanut väärän tuotteen?

Toisinaan virheitä voi tapahtua, mutta älä huoli.

Olit sitten erehdyksessä tilannut väärän tuotteen tai varastomme on vahingossa pakannut väärän mallin. Ehkä tuote on merkitty väärin, sinun tulisi otaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jotta voisimme ymmärtää, mikä on virheellisesti lähetetty, pyydämme sinua lähettämään meille sähköpostia ja liittämään mukaan kuvia tuotteesta ja etiketistä. Näin voimme auttaa sinua mahdollisimman nopeasti.

HUOM! Osa väreistä voi olla vaikea napata kuvasta johtuen salaman yms. käytön tarpeesta, joten kuvan värin ja tuotteen oikean värin välillä voi olla eroja.

Kuka maksaa palautuskulut?

Mikäli katuu ostostaan tai tilasi väärän tuotteen, olet itse vastuussa toimituskuluista.

Jos olemme lähettäneet väärän tuotteen tai se on rikki saapuessaan, voit käyttää maksutta meidän palautustunnistettamme. Huomaa ystävällisesti, ettemme voi ottaa vastuuta kuluista, jos päätät itse ostaa toimitustunnuksen toiselta kuljetusyhtiöltä, vaikka olisimme lähettäneet sinulle ennakkoon maksetun palautustunnuksen sähköpostitse käytettäväksi ilmaiseksi.

Mikäli tarvitset tuotteen lähettämistä myöhempää korjausta varten, otamme vastuun toimituskuluista, jos korjaus kuuluu takuun piiriin. Sama palautustunnus lähetetään sinulle sähköpostitse.

Jos olet itse aiheuttanut vahinkoa tuotteelle tai sillä on vika, jota takuusi ei kata, olet vastuussa toimitus- ja mahdollisista korjauskuluista.

Miten rahat palautetaan?

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi ja se on käsitelty varastossamme, tilauksesi hyvitetään.

Varmistamme, että laskusi Klarnassa peruutetaan. Muista, että jos käytät palautustarraamme, sen kustannukset pysyvät laskussa. Jos olet jo maksanut, saat rahat takaisin samalle tilille, jolta ne otettiin, muutaman työpäivän kuluessa.

Suosittelemme, että otat yhteyttä Klarnaan, jos sinulla on lisäkysymyksiä maksustasi, koska pääsy luottotietoihisi on rajoitettu.

Jos olet ostanut tuotteesi yhden kumppaneistamme kautta, otamme heihin yhteyttä ja pyydämme heitä palauttamaan/peruuttamaan laskun.

Takuu ja valitukset

Lisätietoja takuusta löydät täältä

Mitä takuu kattaa?

Takuu on vapaaehtoinen, lisäkattavuus, jonka valmistaja tarjoaa. Useimmissa tuotteissa on 2 vuoden takuu.

Takuuaikana katetaan vain kellon liike, viisarit ja taulu. Katettu komponentti korjataan tai kello korvataan komponentti- ja työkustannuksitta, jos se osoittautuu materiaali- tai valmistusvirheeksi normaalissa käytössä.

Takuu ei kata:

  • Mitään vikoja paristossa, kuoreessa, lasissa, muovisissa, kumisissa, nahkaisissa, metallisissa tai keramiikka ranteissa, rannekkeessa, lukossa tai ruuveissa; mukaan lukien kuoren ja/tai rannekkeen päällystys.
  • Vaurioita, jotka johtuvat epäasianmukaisesta käsittelystä, huolimattomuudesta, onnettomuuksista, ulkoisista vaikutuksista, normaalista kulumisesta, repeämisestä tai vanhenemisesta. Mukaan lukien kruunun ja painikkeiden epäasianmukainen käsittely.
  • Vesivahinkoja, jos tuotteen vedenkestävyyden hoito-ohjeita (kuten on merkitty tuotteeseen) ei noudateta. Vesitiiviit kellot on merkitty 10 tai useammalla ATM:llä.

Takuu raukeaa, jos kello on vaurioitunut onnettomuuden, muiden kuin valtuutettujen palveluasentajien laiminlyönnin, valtuuttamattoman palvelun tai muiden tekijöiden vuoksi, jotka eivät johdu materiaali- tai valmistusvirheistä. 

Takuu voi vaihdella valmistajien välillä, joten varmista, että luet huolellisesti mukana tulevan takuu-/käyttöoppaan.

Mitä eroa on takuulla ja laillisella takuulla?

Takuu ja Oikeudellinen Takuu ovat kaksi eri asiaa.

Takuu on vapaaehtoinen ja voidaan nähdä täydennyksenä oikeuksiin, jotka sinulla jo on kuluttajalain nojalla. Oikeudellinen Takuu vaihtelee maasta toiseen ja on yleensä 2-3 vuotta.

Jotta näet, miten maasi soveltaa Oikeudellista Takuuta, voit tarkistaa seuraavan linkin alta: europa.eu/takuut

Useimmat EU-maat soveltavat samoja tai samankaltaisia määräyksiä, ja olemme tiivistäneet ne tänne: Jos ostoksesi on viallinen, on tärkeää, että otat meihin yhteyttä mahdollisimman pian. Sinun on tehtävä virallinen reklamaatio kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, jotta se käsitellään.

Voit valittaa mistä tahansa tuotteessa ilmenevistä virheistä. Mutta olemme vastuussa virheestä vain, jos se katsotaan alkuperäiseksi, eli virhe oli jo tuotteessa, kun sait sen.

Laiminlyönnistä, epänormaalista käytöstä (käsittelyvirhe), onnettomuuksista tai vastaavista syistä aiheutunutta virhettä emme voi olla vastuussa.

Kuuden kuukauden kuluessa toimituksesta ilmenevät virheet oletetaan olleen olemassa toimitushetkellä, ellei toisin mainita. Jos virhe ilmenee myöhemmin, todistustaakka on kuluttajalla, joka osoittaa virheen olleen olemassa toimitushetkellä,

Meillä on oikeus yrittää korjata ongelma parhaaksi katsomallamme tavalla. Tämä tarkoittaa, että meidän on annettava mahdollisuus korjata tuote tai toimittaa toinen yhtä arvokas tuote. Et voi siis vaatia peruutusta ja vaatia rahojasi takaisin ilman, että olet antanut meille ensin mahdollisuuden ratkaista ongelma ja että olemme käyttäneet kaikki keinot ongelman ratkaisemiseksi tuloksetta.


Kelloni on rikki/vaurioitunut, mitä minun pitäisi tehdä?

Vaurioitunut saapuessaan:

Jos kellossasi on vaurioita tai jokin sen toiminto ei toimi kunnolla toimituksen yhteydessä, lähetämme tietysti uuden, jos malli on edelleen saatavilla. Vaihtoehtoisesti saat täyden hyvityksen. Kellot, jotka ovat pysähtyneet, tarvitsevat yleensä vain uuden pariston, ja asiakaspalvelumme ehdottaa yleensä yksinkertaisesti pariston vaihtamista. Korvaamme tietenkin pariston vaihdon kustannukset, jos kello pysähtyy 14 päivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Uudelleen, paristot voivat kulua nopeasti, koska ne asetetaan kelloon sen valmistuksen yhteydessä ja ne voivat olla olleet varastossa pitkään ennen kuin ne päätyvät asiakkaalle.

Vaurioitunut saapumisen jälkeen:

Jos sinun on käytettävä takuutasi tai reklamaatio-oikeuttasi käytön jälkeen, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme selvittää, mitä olisi tehtävä auttaaksemme sinua mahdollisimman sujuvasti. Jos vahinko on näkyvissä, tarvitsemme tuotteen valokuvan, jotta voimme auttaa sinua tehokkaimmin. Muista ottaa kuva hyvällä tarkennuksella, jotta näemme vaurion selvästi. Muuten emme näe vauriota kunnolla. Jos huomaat virheen tuotteessasi ja jatkat sen käyttöä, emme valitettavasti voi olla vastuussa mahdollisista vahingoista, jotka tämä voi aiheuttaa.

Meillä on oma kelloseppämme/erikoisasiantuntijamme, ja kun kellon takuukorjaus on hyväksytty korvausvaatimuksellamme, sinua pyydetään lähettämään kello meille. Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, saat automaattisen ilmoituksen, ja otamme sitten valokuvia kellolla saapumisesta, ennen kuin lähetämme sen kellosepälle suorittamaan korjauksen.

Saat sitten tekstin ja sähköpostin, kun kello on korjattu ja matkalla takaisin luoksesi. Korjausaika vaihtelee kellon vian ja kellosepän työmäärän mukaan tällä hetkellä, mutta yleensä tämä prosessi kestää noin 5–7 viikkoa.

Jos käy ilmi, että vikaa ei korvata takuulla tai reklamaatiolla tai se johtuu ulkoisista vaikutuksista, otamme sinuun yhteyttä ennen korjauksen suorittamista, ja voimme veloittaa sinulta toimitus- ja käsittelykulut. Emme lähetä päivityksiä korjauksen aikana; otamme sinuun jälleen yhteyttä, kun tuote on korjattu ja palautettu tai jos ilmenee viivästyksiä.

Miten rekisteröin takuuni?

Jokaisen vähintään 2 vuoden takuulla varustetun tuotteen ostamisen yhteydessä lisäämme mukaan oman takuukorttimme.

Kortista löydät ohjeettuotteesi rekisteröimiseksiverkkosivustollamme saadaksesi takuunumeron.

Kun olet saanut tämän numeron sähköpostitse, voit kirjoittaa sen korttiin ja säilyttää sen laatikossa, josta kello tuli. Tämä on hyödyllistä, jos haluat myydä kellon tai antaa sen lahjaksi takuuaikana, jotta tiedämme kellon ostetun meiltä.

Jos sinun on tehtävä takuuvaatimus takuuaikana, voit otaa yhteyttä asiakastukeemme ja antaa heille takuunumeron tunnistamista varten yhdessä kuvauksen kanssa siitä, millaista apua tarvitset.

TÄÄLLÄ voit rekisteröidä tuotteesi!